آموزش وردپرس

مشکل بارگذاری نشدن محتوای ویژوال کامپوزر Visual Composer

مشکل بارگذاری نشدن محتوای ویژوال کامپوزر Visual Composer

سلام دوباره به کاربران گرامی وبسایت تمینوبا توجه به اینکه کاربران از نسخه های متفاوتی از وردپرس و افزونه های آن استفاده می کنند، در اغلب اوقات مشکلاتی پیش می آید که یک صفحه یا افزونه به درستی کار نمی کند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم این مشکل را برای افزونه ویژوال کامپوسر بررسی کنیم. علت مشکل لود نشدن محتوای صفحه ساز ویژوال کامپوزر در برگه یا سایر Post Type ها می تواند چندین علت داشته باشد. معمولا مشکل به این صورت است که وقتی کاربر ویرایش برگه را در وردپرس خود می آورد، در صفحه جدید قسمتی که المان های ویژوال کامپوزر را نمایش می دهد، چرخنده ای وجود دارد که کماکان می چرخد اما هیچ محتوایی نمایش داده نمی شود. هرچه شما صبر کنید چیز جدیدی به صفحه اضافه نمی شود!

یک مشکل دیگر می تواند این باشد که ویژوال کامپوزر شما در قسمت “برگه ها” به درستی بارگذاری می شود و محتوای آن نیز بدون مشکل کار می کند، اما در قسمت “نوشته ها” ، “پروژه ها” و هر Post Type دیگری قسمت Visual Composer که با نام Backend Editor در آنجا وجود دارد را مشاهده نمی کنید.

۱- روش حل مشکل لود نشدن ویژوال کامپوزر:

این مشکل در اکثر موارد به علت آپدیت نبودن نسخه جدید ویژوال کامپوزر است. یعنی صرفا کافیست افزونه نسخه کنونی خود را حذف کنید و نسخه جدید را نصب کنید. برای نصب نسخه جدید، از طریق دکمه زیر ابتدا جدیدترین نسخه افزونه صفحه ساز Visual Composer را دانلود نمایید:

دانلود ویژوال کامپوزر

پس از دانلود فایل افزونه ویژوال کامپوسر به وردپرس خود در قسمت “افزونه ها” بروید و ابتدا نسخه کنونی افزونه خود را غیر فعال کنید. پس از غیر فعال شدن، گزینه ای با نام “پاک کردن افزونه” وجود دارد. افزونه را پاک کنید. سپس از قسمت “افزودن افزونه” فایل را بارگذاری و نصب کنید. با اینکار مشکل حل خواهد شد. البته فایل را از طریق هاست نیز می توانید در مسیر wp-content/plugins بریزید و با فایل قبلی جایگزین کنید.

۲- رفع مشکل وجود نداشتن ویژوال کامپوزر در نوشته ها و سایر Post Type ها:

در صورتی که به طور کلی قسمت BACKEND Editor را در بالای صفحه ویرایشگر ندارید، از پنل وردپرس خود به قسمت Visual Composer بروید. در این صفحه به زبانه ی Role Manager بروید و در قسمت “مدیر کل”  ابتدا پست تایپ را روی “سفارشی” قرار دهید. سپس قسمت هایی که می خواهید با ویژوال کامپوزر ادیت شود را تیک بزنید و سپس ذخیره نمایید.

مشکل بارگذاری نشدن محتوای ویژوال کامپوزر Visual Composer

با اینکار تمامی قسمت هایی که انتخاب کرده اید، در بالای ویرایشگر قسمت Backend Editor برای افزودن المان ویژوال کامپوزر در نوشته های وردپرس و سایر قسمت هایی که تعریف کردید را دارند.

31 نظر

  • سلام و عرض ادب
    خیلی ممنون بابت آموزش و مطالب مفیدتون

    من با استفاده از visual composer برگه دلخواه رو میسازم و در فسمت frontend editor هم هیچ مشکلی نیست و دقیقا همون چیزیه که ساختم ، ولی وقتی که سایت رو باز میکنم ، ابعاد و جایگاه المان ها به هم میریزه و شبیه تنظیمات من نیست

    (لازم به ذکره که بعد از تنظیمات در frontend editor به روز رسانی رو انجام میدم و در قسمت صفات برگه ، قالب به صورت پیش فرض هستش و قالب سایت من هم superstore هست)

    ممنون میشم که بفرمایید چطور این مشکل رو حل کنم

    خیلی ممنون

    • با سلام و احترام،
      این مورد می تواند دلایل زیادی داشته باشد.
      بیشترین مورد مشکلات در این زمینه مربوط به تمام عرض (Full Width) بودن یا نبودن “ردیف مورد نظر شما می تواند باشد. یکی از “ردیف” هایی که این مشکل را دارد Edit کنید. سپس در تنظیمات آن ردیف، به صورت تمام عرض و معمولی بررسی نمایید.
      مشکل دیگر می تواند مربوط به همخوانی نداشتن نسخه ویژوال کامپوزر شما با نسخه قالب شما باشد. چون در نسخه های جدیدتر ویژوال کامپوزر تغییراتی اساسی اعمال شده است.
      در نهایت مشکل می تواند از کدهای CSS نیز باشد که احتمال این مورد کمتر است.
      یک مورد دیگر که زیاد پیش می آید، برخی قالب های انگلیسی (فارسی سازی نشده) این مشکل را دارند و المان ها کمی به سمت چپ گرایش دارند. که برای این مورد نیز باید کد CSS نوشته شود.

  • سلام
    ویژوال کامپوزر من نصب شده و همه جا میاد فقط ایرادی که داره دکمه Backend Editor را میزنم المان ها نمایش داده نمی شود
    پاک کردم دوباره نصب کردم اما درست نشد نسخه ۵٫۲ رو نصب کردم اما باز نشد
    قبلا کار میکردا اما یکباره دیگه کار نکرد

    • با سلام و احترام،
      ممکن است نسخه قالب شما با ویژوال کامپوزر جدید سازگاری نداشته باشد. از نسخه بروز تری از قالب استفاده کنید یا از ویژوال کامپوزر نسخه ۴٫۱۲ استفاده کنید.

  • قالب من زفایر نسخه ۴٫۴ هستش
    وردپرسمم ۴٫۸
    ویژوال کامپوزر ۵٫۱ نصب بود کار میکردم
    تا اینکه ویژوال کامپوزر ۵٫۲ نصب کردم و دکمه Backend Editor زدم دیدم لود نمیشه
    دوباره پاکش کردم ۵٫۱ نصب کردم دیدم باز درست نشد لود نمیشه المان ها
    تمام نسخه هارو نصب کردم حتی ۴٫۱۲ باز درست نشد
    بعضی وقتا سایتم ارورbad gateway nginx
    میده
    به نظرت ایراد کار از هاست نیست؟
    هاستمم از رادکام گرفتم میگن هاست پلسک داغونه

    • با سلام و احترام،
      بله هاست پلست از نوع ویندوزی است که روی آن پی اچ پی نصب شده. به همین دلیل معمولا مشکلات زیادی در اجرای وردپرس دارند.

  • عرض سلام وخسته نباشید.
    میخواستم بدونم قسمت post gride این افزونه کار میکنه؟
    چون نیاز من همین بخش هست تا بتونم نوشته های یک دسته خاص رو نمایش بدم
    سپاس

    • با سلام و احترام،
      در حالت معمول این قسمت بدون مشکلی کار میکند. در صورتی که نمی توانید دسته بندی های خاصی را برای نمایش انتخاب کنید، احتمالا این موارد توسط برنامه نویس قالب شما کاستومایز شده است.

  • بنده در ویژال هرچه برروی ذخیره تغییرات کلیک میکنم هیچ عکس العملی نمبینم و اصلا این دکمه کار نمیکند ! لطفا راهنمایی بفرمایید

    • با سلام و احترام،
      در صورتی که نسخه ویژوال کامپوزر شما بالاتر از ۵ است بررسی فرمایید که نسخه PHP هاست شما ۷ باشد.
      همچنین ممکن است یکی از افزونه های شما با ویژوال کامپوزر در تداخل باشد. این مورد را می توانید با غیر فعال کردن برخی افزونه ها بررسی کنید.

    • با سلام و احترام،
      ممکن است قالب شما نسخه قدیمی تری نسبت به ویژوال کامپوزر داشته باشد. پیشنهاد می شود که از نسخه های پایین تر نیز استفاده فرمایید.

  • سلام
    من وردپرس رو ابدیت کردم حالا ویژوال کامبوزرم هرچی انتخاب میکنم مثلا ردیف تو صفحه اعمال میشه ولی دکمه ثبت کار نمیکنه وقتی بستن رو میزنم چندتا ردیف یا بلاک متن تولید میکنه با چندتا نسخه های متفاوت ویژوال هم تست کردم

    • با سلام و احترام،
      به احتمال زیاد یکی از افزونه های شما با قالب تداخل داشته باشد. تمامی افزونه ها را غیرفعال کنید و بررسی فرمایید. سپس یکی یکی افزونه ها را فعال کنید و مشاهده کنید این مشکل با فعال کردن کدام افزونه به وجود می آید.
      همچنین در صورتی که بر جاوا اسکریپت تسلط دارید از طریق منوی Consule در مرورگر خود می توانید خطای جاوا اسکریپت را مشاهده کنید.

  • سلام. ورژن وردپرس من ۴٫۹٫۴ هست و ورژن ویژوال کامپوزر ۵٫۱٫۱ نال شده هست. در قسمت پست وقتی Backend Editor رو میزنم به درستی کار میکنه ولی وقتی روی دکمه اضافه کلیک می کنم و پنجره باز میشه هر کامپوننتی رو که انتخاب می کنم به صفحه اضافه نمیشه. البته تو قسمت Frontend Editor مشکلی ندارم و میتونم کامپوننت رو اضافه کنم!!! البته نسخه های دیگه رو هم امتحان کردم و همه همین مشکل رو داره

    • با سلام و احترام،
      این مشکل معمولا مربوط به قدیمی بودن نسخه قالب شما می شود. البته در برخی موارد ممکن است پایین بودن میزان رم سیستم شما نیز در آن تاثیر بگذارد.

  • سلام

    ویژوال کامپوزر رو که اجرا می کنم توی صفحه ی لودینگ گیر می کنه و درست نمی شه و هیچ چیزی رو نمی شه ادیت کرد.

    بروزر های مختلف رو تست کردم

    ورد پرس رو چندبار پاک کردم دوباره نصب کردم درست نشده

    • با سلام و احترام،
      در صورتی که ویژوال کامپوزر روی لودینگ المان ها گیر می کند قطعا مشکل با بروزرسانی رفع می شود (نسخه بروز شده باید حداقل نسخه ۵ باشد)

    • با سلام و احترام
      ممکن است نسخه افزونه ویژوال کامپوزر با ادآن هماهنگ و سازگار نباشد. هر دو را به جدیدترین نسخه بروزرسانی نمایید.

  • سلام.
    من سایتم رو بکاپ گرفتم و بردم رو یه هاست لوکال نصب کردم. از نوع ویندوزی …

    حالا ۲ تا مشکل دارم.
    ۱- صفحه سازم در حالت backend المان ها رو لود نمیکنه …
    ۲- وقتی وارد قسمت افزونه ها میشم به سختی و خیلی کند صفحه اش میاد. بعضی وقتها حتی ارور میده و باز نمیشه …

    لطا راهنمایی فرمایید.
    با تشکر …

    • با سلام و احترام
      پیشنهاد می کنم همیشه از نسخه بروز ویژوال کامپوزر استفاده کنید. و همچنین این نکته را رعایت کنید که نسخه وردپرس و ویژوال کامپوزر از نظر زمانی با هم متناسب باشند. در بسیاری از موارد مشاهده می شود که نسخه ویژوال کامپوزر به روز است اما نسخه وردپرس قدیمی است و خیلی از موارد جدید (برای مثال ویرایشگر جدید گوتنبرگ) را در خود ندارد، و همین باعث بروز مشکل می شود.

  • سلام و خداقوت دوستان مهربان
    سپاس بی اندازه از مهر شما . خیلی دنبال فایلش بودم هیپچ کدوم کار نکردن تا بلخره اینجا پیداش کردم
    بی اندازه ممنونم.

درج نظر